Verzenden & retourneren

Al uw bestellingen bij Hioshop.nl worden GRATIS bij u THUISBEZORGD!

 

Uw aankoop wordt op afspraak gratis thuis afgeleverd door een professioneel meubeltransportbedrijf.


STANDAARD LEVERTIJD - slechts 
5 WERKDAGEN*

 

Gratis levering - op afspraak

Wij bellen* u binnen 48 uur (op werkdagen) na uw bestelling om een bezorgafspraak te maken. Wij leveren op maandag t/m zaterdag, ook bij u! U kiest zelf een geschikte bezorgdatum en kunt meteen eventuele bijzonderheden bespreken.


*Let op! Voor kleinere pakketten die door één persoon kunnen worden gehanteerd geldt een uitzondering: die worden op de eerst beschikbare datum (vermeld op de productpagina bij bestelling) voor het eerst bij u aangeboden en eventueel ook bij de buren afgeleverd als u niet thuis bent. Uiteraard ontvangt u over de leverprocedure per e-mail bericht, maar we bellen u in deze gevallen niet. 

Neemt u bij vragen gerust contact op met onze klantenservice via tel. 030-6390761 of info@hioshop.nl.


Wilt u uw order liever later ontvangen?


Misschien bent u er nu nog niet klaar voor om uw bestelling te ontvangen, bijvoorbeeld omdat u nog aan het verbouwen bent? Dan is het goed om te weten dat u bij bestelling in het opmerkingenveld of bij telefonisch contact met een van onze medewerkers eenvoudig kunt aangeven dat u uw bestelling graag iets later ontvangt.

Wij kunnen uw bestelling op uw verzoek tot 2 maanden voor u opslaan in ons centrale magazijn. Uiteraard kost deze service u niets.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Bel ons dan op tel. 030-6390761 of stuur een e-mail naar info@hioshop.nl .


HET MAKEN VAN EEN BEZORGAFSPRAAK

 

Wij bellen* u binnen 48 uur (op werkdagen) om een bezorgafspraak te maken. Wij leveren op maandag t/m zaterdag, ook bij u, tot binnen in de woning. U kiest zelf een geschikte bezorgdatum.

*Let op! Voor kleinere pakketten die door één persoon kunnen worden gehanteerd geldt een uitzondering: die worden op de eerst beschikbare datum (vermeld op de productpagina bij bestelling) voor het eerst bij u aangeboden en eventueel ook bij de buren afgeleverd als u niet thuis bent. Uiteraard ontvangt u over de leverprocedure per e-mail bericht, maar we bellen u in deze gevallen niet. 
 

Wilt u de gemaakt bezorgafspraak alsnog wijzigen? Dat kan tot de avond vóór levering via een van onze medewerkers of in de online omgeving van onze vervoerder.

 

Het is in het belang van een goede levering dat u eventuele bijzonderheden bij levering tijdig aan ons doorgeeft, uiterlijk bij het maken van de (telefonische) bezorgafspraak.

U ontvangt een bevestiging van de bezorgafspraak per mail op de dag voor levering.

Leveringen worden ingepland tussen 8.00 uur in de ochtend en 20.00 uur in de avond. Telefonisch kunt u aanvullende wensen met ons bespreken.

Levering is mogelijk op maandag t/m zaterdag, in alle regio’s in Nederland en België (m.u.v. de Waddeneilanden).

 

Onze webwinkel heeft GEEN SHOWROOM, dus u kunt in onze magazijnen geen meubelen komen bekijken. Afhalen is bij de vervoerder om veiligheidsredenen helaas evenmin mogelijk.


*VERZENDEN - NADERE INFORMATIE
Al onze artikelen zijn uit voorraad leverbaar, tenzij anders aangegeven op de productpagina. Bestellingen worden vanuit een extern magazijn overgebracht naar het distributiecentrum, vandaar de korte levertijd. U wordt na ingang van uw bestelling op de hoogte gehouden van de status van het afleverproces. 

LEVERING – HOE GAAT DAT IN ZIJN WERK?

Orders worden standaard bezorgd tussen 8.00 en 20.00 uur. U kunt zelf uw zending volgen dankzij de track & trace informatie die u per mail krijgt toegezonden op de ochtend van de dag levering.


Op de dag van levering ontvangt u bovendien een e-mail en/of SMS bericht met een indicatie van het aflevertijdstip in een blok van 3 uren nauwkeurig.


De artikelen worden in principe geleverd op het adres dat u bij bestelling heeft opgegeven. Dit adres is indien gewenst en alleen bij tijdige (telefonische) melding in overleg nog te wijzigen in bijvoorbeeld een werkadres of dat van familie, vrienden of buren.


Tenzij anders overeengekomen worden de goederen altijd afgeleverd in uw woning, achter de eerste afsluitbare deur op de begane grond. Voor de duidelijkheid: ook wanneer u in een flat, etage- of bovenwoning woont leveren de chauffeurs uw meubel af bij u thuis zonder bijkomende kosten.


Levering op een verdieping binnenshuis of andere aanvullende diensten kunnen niet standaard maar wel in overleg worden aangeboden. 


 -Kiest u voor verzending en betaling bij aflevering? U betaalt dan een rembourstoeslag van 13,95 euro voor de gekozen betaalmethode (staat reeds op uw factuur vermeld). U kunt ook veilig online vooruitbetalen (bijvoorbeeld met iDEAL), zonder toeslag!

-U woont op de Waddeneilanden? Belt u vóór bestelling even met onze klantenservice. Betalen bij levering is helaas niet mogelijk voor orders geleverd op de Waddeneilanden. Wij leveren uw bestelling tot op het depot van de eilandvervoerder zonder bijkomende kosten. U dient zelf het vervoer te regelen (vanaf het depot van de eilandvervoerder) tot bij u thuis en de bijkomende kosten hiervoor aan de eilandvervoerder voldoen. De vervoerder neemt contact met u op.


LEVERING GEMIST?

Wij doen ons best om in overleg met u tot een bezorgafspraken te komen die leiden tot een zekere aflevering. Bent u onverhoopt toch niet thuis? U kunt dan in overleg een nieuwe bezorgafspraak maken. Zorg dat u de 2e keer zeker aanwezig bent, anders worden er mogelijk extra kosten bij u in rekening gebracht!

Neemt u bij vragen gerust contact op met onze klantenservice via tel. 030-6390761 of info@hioshop.nl .


NA ONTVANGST – WAT TE DOEN BIJ KLACHTEN?

Vanaf het moment van aflevering is het geleverde artikel voor uw rekening en risico. Van u wordt verwacht dat u het geleverde zo spoedig mogelijk controleert op volledigheid en bijvoorbeeld schade door transport. KOMT HET ARTIKEL BESCHADIGD BIJ U AAN? LAAT DAN EEN AANTEKENING MAKEN OP DE VRACHTBRIEF EN MELD DIT ZO SPOEDIG MOGELIJK BIJ ONS!

Indien u onverhoopt schade of onvolkomenheden constateert, dan vragen wij u dit zo snel mogelijk kenbaar te maken aan hioshop.nl. Dat mag telefonisch maar moet daarnaast altijd ook schriftelijk (via e-mail) gemeld worden om misverstanden te voorkomen. 

Na contact met hioshop.nl worden bijvoorbeeld eventueel ontbrekende dan wel beschadigde onderdelen in uw levering zo spoedig mogelijk kosteloos nagezonden.


BEDENKTERMIJN VAN 14 DAGEN

ONVERHOOPT NIET TEVREDEN? U kunt uw BESTELLING RETOURNEREN

U heeft als klant bij het doen van een koop op afstand het recht op een wettelijke zichttermijn of bedenktijd van 14 kalenderdagen.

Gedurende deze periode mag u (de onderdelen van) het artikel uit de verpakking halen en bekijken. Als u nog niet zeker weet of u het artikel wilt houden mag u het nog niet in gebruik nemen. We adviseren u verder altijd de verpakking te bewaren.

Onverhoopte klachten zullen in alle redelijkheid door hioshop.nl worden afgehandeld; in eerste instantie door bijvoorbeeld voor te stellen een gebrekkig of ontbrekend onderdeel na te zenden. U heeft uiteraard recht op een oplossing van uw klacht. 

Het staat u daarnaast vrij om de koop binnen de gestelde termijn te ontbinden, zelfs zonder opgaaf van redenen. Dat betekent dat u vanaf dat moment verantwoordelijk bent voor het per omgaande retourneren van uw aankoop, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking.

 

Onze vervoerder haalt de te retourneren bestelling op afspraak bij u op. U betaalt hiervoor de kostprijs voor levering. Zelf een artikel retourneren bij de vervoerder is helaas NIET mogelijk. De retourservice is niet kosteloos. Retourkosten voor grote zogenaamde tweemans zendingen (bijv. kledingkasten, buffetkasten, dressoirs) bedragen per opdracht €49,-. Retourkosten voor eenmanszendingen bedragen €19,95 per opdracht.


Indien wij uw klacht niet binnen een redelijke termijn kunnen oplossen is retourneren voor u kosteloos. Eventuele omruiling op initiatief van Hioshop.nl is eveneens gratis voor u. Retourkosten zijn dus enkel van toepassing indien u een beroep doet op de bedenktermijn. Wilt u meer uitleg hierover? Neem dan contact met ons op.

Na controle en goedkeuring door hioshop.nl vindt restitutie van het aankoopbedrag plaats, onder aftrek van de retourkosten.

Voor het aanmelden van een retourzending kunt u gebruik maken van het modelformulier of een e-mail sturen.


LET OP: Hioshop.nl heeft het recht om bij een gebrekkige of onvolledige retourzending (niet in originele staat en/of verpakking) - zodanig dat het artikel niet normaal opnieuw voor verkoop kan worden bestemd - slechts een gedeelte van het bedrag terug te storten op uw rekening. Twijfelt u over uw retourzending? Neem dan contact met ons op, zodat we samen tot een goede oplossing komen.

Alleen kosten voor retour blijven voor rekening van u als klant.


Heeft u naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op: wij helpen u graag verder! 

Email: info@hioshop.nl
Tel. 030-6390761 / vanuit het buitenland (bijvoorbeeld België): tel. 0031-306390761